Mobileguide u Gradskom muzeju Korčula

Korčula, 9. kolovoza 2011. Prije tjedan dana Gradski muzej Korčula uveo je novu uslugu za svoje posjetitelje - audio vizualni vodič "Mobileguide" putem smartphone-a. Ovo je samo prvi korak prema cilju kojim Muzej želi ostvariti ostvariti veći interes za kulturnu i povijesnu baštinu grada i otoka Korčule

Sustav „MOBILEGUIDE“ (mobilni vodič) baziran je na dostupnosti preuzimanja audio i vizualnih sadržaja putem bežične računalne mreže (WiFi). Sadržaji se distribuiraju na prijenosni uređaje posjetitelja, kao što su mobitel, smart phone, tablet pc i svi ostali uređaji koji su opremljeni wireless prijemnikom, te u svojem operativnom sustavu podržavaju korištenje programa za pregledavanje internet sadržaja (Safari, Android Internet Browser, Dolphin HD).

Sustav je namijenjen domaćim i stranim gostima, a pruža audio i vizualne informacije sadržaja koji se želi prezentirati.

Sustav tehnološki omogućuje veliki broj simultanih korisnika i dostupnost usluge svim tipovima smart mobitela koji su trenutno na tržištu. 

Tehnologija je ovdje iskorištena  da sadržaj učini zanimljiv i dostupan korisniku, a dobar marketing da se interesno povežu kulturna i turistička ponuda.

Vodič u Gradskom muzeju sadrži  155 vrlo zanimljivih audio poruka na hrvatskom i engleskom jeziku iz povijesnog i kulturnog  života grada Korčule. Za sve posjetitelje Muzeja ova usluga je besplatna.

Pojedinačne audio informacije traju od 30 do 60 sekundi, a vodič je podijeljen prema cjelinama:

  • Općenito o Muzeju, o obitelji i palači Gabrielis,
  • Arheološka zbirka,
  • Kameni natpisi i grbovi Korčule,
  • Suvremeni korčulanski autori,
  • Kulturna i umjetnička povijest Korčule,
  • Najstariji prikaz Korčule,
  • Korčulanska brodogradnja,
  • Kazalište u Gradu,
  • II. svjetski rat,
  • Život i kuhinja starih Korčulana

Projekt Mobileguide osmišljen je i realiziran u suradnji djelatnika Gradskog muzeja Korčula i tvrtke Astarta plus iz Zagreba.  

U suradnji s Turističkom zajednicom Korčule u pripremi je nova usluga kulturne i turističke prezentacije kroz „Turist info centar“ na istom sustavu.

Ciljevi projekta su da:

  • Muzej svoj sadržaj ponudi turizmu putem medija koji je danas standard u mobilnoj tehnologiji i na taj način svoj sadržaj učini pristupačnijim i zanimljivijim
  • kroz marketinšku strategiju u kulturnom turizmu ostvari poslovnu suradnju s hotelima i restoranima u gradu i na otoku,
  • kroz tu suradnju omogući:
    • hotelima i ugostiteljima dodanu vrijednost u svojoj ponudi,
    • Muzeju dodatni prihod koji će uložiti u daljnji razvoj svoje ponude,
    • gostu – korisniku doživljaj besplatnog korištenja usluge koja mu nudi punu informaciju i zanimljivu priču iz kulturne i povijesne ponude Grada i otoka.

 U prvih tjedan dana rada, u Gradskom muzeju Korčula dnevno je evidentirano prosječno 20-tak korisnika nove usluge .