U luku Korčula uplovilo 35 posto više putnika nego lani

Nova luka mogla bi se ozgraditi 2017.

Nakon zbrajanja rezultata i unatoč gospodarskoj krizi u svijetu, luka Korčula je ispunila zadane ciljeve i planove za 2014. godinu što dokazuje porast broja svih dolazaka tj. uplovljavanja u luku Korčula – zadovoljno ocjenjuje prošlogodišnje poslovanje ravnatelj Županijske lučke uprave Korčula,Vedran Leleković. Analizirajući podatke svih uplovljavanja brodova, trajekata, jedrilica, jahti, mega jahti i trabakula, zbroj je prema korčulanskim okvirima nevjerojatan. Kroz luku Korčula je u 2014. godini prošlo više od pola milijuna putnika, točnije 523 tisuće, što je 35 posto više nego u 2013.g. Leleković, čijom je usporedbom Korčula uz Split druga luka u Hrvatskoj, odmah nakon Dubrovnika.

Nažalost, obje korčulanske rive su ostaci Austrougarske, i pred Korčulom je veliki zahvat izgradnjom nove luke, jer spomenute gradske rive, istočna i zapadna, ne mogu primiti u privezivanje brodove duže od 100 metara. ŽLU Korčula je zbog dugogodišnjeg propadanja i erozije obavila hitne popravke. Obnovljeno 95 metara na zapadnoj rivi uz troškove 450 tisuća kuna sredstvima ŽLU Korčula, a sada se izmjenjuje oštećeni pločnik na istočnoj rivi površina 40 m2. Zbog malih riva, prema sadašnjim planovima nova bi se luka mogla izgraditi 2017. godine, napominje Leleković, jer više je nemoguće da se svaki veći kruzer mora sidriti u Pelješkom kanalu. Nova će se luka graditi na lokaciji Polačišta (Žrnovska banja) pet kilometara udaljena od grada Korčule, čiji je nosilac Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture.

Nakon puno sastanaka sa predstavnicima Ministarstva, dubrovačko-neretvanske županije, Lučke uprave Korčula te Europske agencije JASSPERS koja je zadužena za kapitalna ulaganja i financiranje projekata iz Europskih strukturnih fondova, rezultati su ohrabrujući. Završena je izrada Urbanističkog plana uređenja područja Nove luke Korčula, čiju je izradu platila Lučka uprava Korčula, te se odvijaju pripremne radnje da se paralelno tome raspiše Natječaj za izradu Idejnih projekata. Hrvatske ceste su preuzele ulogu financiranja projekta nove luke u Korčuli. Zajedničkim sporazumom oni će financirati izradu studije povezanosti kao idejni projekt sa trasom spojne ceste koja će spajati Novu luku Korčula sa državnom cestom D 118. Hrvatske ceste i Županijska lučka uprava Korčula su potpisali Sporazum o suradnji na području zajedničkog razvoja projekata luka i cesta čime su se Hrvatske ceste obavezale pripremiti i izraditi Studije izvodivosti i Studije opravdanosti kao i ishoditi odgovarajuća potrebna rješenja odluke koje se donose na razini nadležnih upravnih i drugih državnih tijela te pripremiti pripadajuću natječajnu dokumentaciju i ugovor o nabavi, ističe Leleković. Predviđanja su da bi cjelokupan projekt izgradnje Nove luke Korčula iznosio oko 30 milijuna Eura čija će se sredstva osigurati iz fondova Europske unije i Državnog proračuna RH u omjeru 85 posto EU i 15 posto RH.

Uskoro se očekuje studij ekološke opravdanosti i raspisivanje natječaja za studiju utjecaja na okoliš za što su osigurana sredstva, kaže Leleković, koji izgradnju nove luke uspoređuje s projektom stoljeća za Korčulu i ovaj dio Jadrana, jer bi pristanište moglo u jednom kraku primiti kruzere do 200 metara duljine, drugi dio bi služio za brodove koji održavaju dužobalnu liniju (trajekti dužine oko 130 metara) i treći pristan za manje trajekte (od 50 do 90 metara) na liniji preko Pelješkog kanala i do Drvenika. Na samom pristaništu predviđen je smještaj za 200 automobila na ukrcajnim i iskrcajnim trakama, te za Korčulu veoma značajno i parkiralište s 200 parking mjesta, čime će se sami grad osloboditi poznatih ljetnih gužvi na dosadašnjoj maloj obali.