Žrnovski makaruni i rakija od ruže su s najvećim potencijalom

U sklopu projekta Razvoj agro-turizma u DNŽ u Gradskoj vijećnici u Korčuli održana je radionica u kojoj su predavači iz agencije DUNEA u suradnji s timom prof. Damira Kovačića sa Agronomskog Fakulteta u Zagrebu pomagali lokalnim proizvođačima tradicijskih jela i pića oko tehnološkog definiranja i marketinške pripreme proizvoda za tržište


– Dunea je do sada organizirala sedam radionica diljem županije
, kazao nam je njihov stručni suradnik Tomislav Grković.

Radionice su održane kao ključni dio prve faze projekta: Identifikacija i komercijalizacija tradicijskih proizvoda na području DNŽ. Sudionici radionica su ocjenjivali svaki pojedini proizvod primjenjujući ključne kriterije kao što su: izvornost proizvoda, tržišni potencijal te dostupnosti samog proizvoda ili sirovine. Ukupni rezultati ocjenjivanja će nakon analize pokazati koji su prioritetni proizvodi u našoj županiji koji bi sa malo ulaganja mogli osvojiti tržište i pridonijeti razvoju ruralnog kraja.

– Interesirao nas je otočki pristup projektu, pojasnio je Tomislav Grković. Na svim radionicama predložen je veliki broj jela i pića koji su poznati u našim krajevima, ali koji zbog uglavnom ekonomskih razloga nikad nisu adekvatno vrednovani i pušteni na šire tržište. Među proizvodima ima onih koji su zastupljeni u svim regijama županije (travarica, suhe smokve, maslinovo ulje…), ali naravno i onih koji su specifični samo u uskom području (žrnovski makaruni, stonska torta, lumblija, med od mandarine…).

U nastavku projekta predviđeno je da se na proizvodima koji se pokažu najperspektivnijima, odrade pilot akcije pokretanja proizvodnje. Takvi proizvodi bi se izdvojiti i pripremili za komercijalizaciju.

Za Grad Korčulu nam je rekao kako se je kroz razgovore s proizvođačima dalo naslutiti da postoji veliki broj starih receptura za jela koje se danas mogu probati samo u privatnim kućama, dok su jelovnici restorana uglavnom internacionalizirani te rijetko nude tradicionalne recepture domaće proizvoda.

Analiza ocjena pokazat će rezultate ove radionice, ali žrnovski makaruni i rakija od ruže su se već u raspravi izdvojili kao proizvodi sa najvećim tržišnim potencijalom.

Inače, u Žrnovu se svake godine u vrijeme turističke sezone održava takozvana Makarunada, gdje domaćice pripremaju ovaj gastronomski specijalitet, čije recepte samo one znaju.

Tekst i foto: Niko Perić

– Dunea je do sada organizirala 7 radionica diljem županije, kazao nam je njihov stručni suradnik Tomislav Grković.
Radionice su održane kao ključni dio prve faze projekta: Identifikacija i komercijalizacija tradicijskih proizvoda na području DNŽ. Sudionici radionica su ocjenjivali svaki pojedini proizvod primjenjujući ključne kriterije kao što su: izvornost proizvoda, tržišni potencijal te dostupnosti samog proizvoda ili sirovine. Ukupni rezultati ocjenjivanja će nakon analize pokazati koji su prioritetni proizvodi u našoj županiji koji bi sa malo ulaganja mogli osvojiti tržište i pridonijeti razvoju ruralnog kraja.
– Interesirao nas je otočki pristup projektu, pojasnio je Tomislav Grković. Na svim radionicama predložen je veliki broj jela i pića koji su poznati u našim krajevima, ali koji zbog uglavnom ekonomskih razloga nikad nisu adekvatno vrednovani i pušteni na šire tržište. Među proizvodima ima onih koji su zastupljeni u svim regijama županije (travarica, suhe smokve, maslinovo ulje…) ali naravno i onih koji su specifični samo u uskom području (žrnovski makaruni, stonska torta, lumblija, med od mandarine…).
U nastavku projekta predviđeno je da se na proizvodima koji se pokažu najperspektivnijima, odrade pilot akcije pokretanja proizvodnje. Takvim proizvodi bi se izdvojiti i pripremili za komercijalizaciju.
Za Grad Korčulu nam je rekao kako se je kroz razgovore s proizvođačima dalo naslutiti da postoji veliki broj starih receptura za jela koje se danas mogu probati samo u privatnim kućama, dok su jelovnici restorana uglavnom internacionalizirani te rijetko nude tradicionalne recepture domaće proizvoda.
Analiza ocjena pokazat će rezultate ove radionice, ali žrnovski makaruni i rakija od ruže su se već u raspravi izdvojili kao proizvodi sa najvećim tržišnim potencijalom.
Inače, u Žrnovu se svake godine u vrijeme turističke sezone održava takozvana Makarunada gdje domaćice pripremaju ovaj gastronomski specijalitet, čije recepte samo one znaju.

Niko Perić