Akcija za osiguranje sredstava za financiranje rada hitne medicinske pomoći

Korčula, 13. srpnja 2011. Dom zdravlja Korčula, zajedno sa određenim ustanovama i Gradom, odlučio je organizirati Akciju prikupljanja sredstava za hitnu medicinsku pomoć i njezino funkcioniranje u 2011. godini.

.

Hitna medicinska pomoć u Domu zdravlja Korčula ugovorena je sa HZZO-om na način da se  financira jedan tim dežurstva – liječnik, sestra, vozač u vremenu od 21 – 07 sati radnim danom, te 7 – 07 subotom, nedjeljom, praznikom i blagdanom. Također uz hitnu pomoć ugovorena su 2 tima sanitetskog prijevoza  u Korčuli  u sastavu jedna med. sestra, 2 vozača, 2 vozila.

Hitne slučajeve u vremenu od 7 – 21 zbrinjavaju liječnik i sestra iz tima opće medicine, koji radi u dotičnoj smjeni i koji je rasporedom ravnatelja određen  da zbrinjava hitne slučajeve.

Gubitak hitne medicinske pomoći nastaje zbog toga što odlaskom u transport liječnika, sestre i vozača u službu dolazi novi liječnik, sestra i vozač, što se plaća kao prekovremeni rad. To nije financirano od strane HZZO-a.  Također, svi pozivi ing. radiologije, radiologa, te laboranta iz medicinsko biokemijskog laboratorija izvan redovnog radnog vremena  plaćaju se kao prekovremeni rad i oni također nisu financirani od strane HZZO-a.

Isto tako, pozivanje specijalista, radiologa, interniste, ginekologai dr.  nije financirano od strane HZZO-a i plaća se kao prekovremeni rad.

U HMP radi jedna med. sestra od 7 – 14,30 i druga od 14,30 – 21 sat svakog radnog dana, koje također ne financira HZZO.

Ovako organizirana služba predstavlja organizacijski kontinuiranu službu i uvijek kadrovski  spremnu za intervencije, što daje sigurnost života ljudima na otoku.

S druge strane, to stvara gubitak u ustanovi na godišnjoj razini između 450.000 i 470.000 kn ovisno o broju hitnih transporta i drugih transporta i hitnih slučajeva, koji se zbrinjavaju u službi na godišnjoj razini.

S obzirom na Zakon o fiskalnoj odgovornosti ustanova je dužna poslovati bez gubitka, te je zato iznos od 450.000 do 470.000 kn. potrebno dodatno osigurati.

Do sada je Grad Korčula osiguravao jednu višu med. sestru i financirao dijelom zajedno sa turističkom zajednicom i Županijom rad dvije turističke ambulante u srpnju i kolovozu. Međutim zadnjih godina iz proračuna Dom zdravlja je ostao nenamiren, jedne godine 60.000, druge 40.000, a 2010. godine 10.000 kn. S obzirom da kroz službu hitne medicinske pomoći mi izvršimo isplatu svega što je ugovorom izvršeno, neizvršavanje ugovora u potpunosti nas dovodi u gubitak.

Od Nove godine 2011. Dom zdravlja Korčula po osnovi sufinanciranja HMP nije uprihodovao ni jednu kunu od lokalne samouprave.  Zbog poznatih razloga i nedonašanja proračuna za 2011. godinu do ovih dana, dolazi u pitanje uopće funkcioniranje ovakve organizacije HMP. S druge strane, punjenje proračuna Grada Korčule je iznimno teško i ne vidimo mogućnost da bi se iz njega namirio ovaj iznos.

S obzirom da je za život svih nas ovakva organizacija HMP bitna, Dom zdravlja Korčula, zajedno sa određenim ustanovama i Gradom, odlučio je  organizirati Akciju prikupljanja sredstava za hitnu medicinsku pomoć i njezino funkcioniranje u 2011. godini.  Vjerujemo da ćemo ovom Akcijom uspjeti, zajedno sa sredstvima koja se budu osigurala u proračunu, da zadržimo ovakav oblik funkcioniranja HMP u Korčuli.

Dom zdravlja Korčula je posebno u razgovoru sa ravnateljicom Hrvatskom zavoda za HMP dr. Grba Buljević, uputio zahtjev Zavodu  za HMP RH za osiguranje sredstava  za prošireni  tim dežurstva, čime bismo, ako se uspije dobiti financiranje takvog tima od strane HZZO-a, osigurali 50% sredstava potrebnih za rad HMP, no to može eventualno biti u 2012. godini.

Dom zdravlja Korčula je kao nositelj Akcije  u smislu potpore imenovao Odbor za prikupljanje sredstava za HMP kojeg čine:

  1. Franc Stenek, dogradonačelnik Grada Korčule
  2. Vedran Leleković, ravnatelj    županijske lučke  uprave Korčula
  3. Marko Skokandić, direktor ACI  Marine Korčula
  4. Ivan Radovan, načelnik Općine Lumbarda
  5. Dr. Lovro Krstulović, predsjednik Gradskog vijeća Grada Korčula
  6. Andro Fabris, predsjednik udruženja obrtnika otoka Korčule i Lastova
  7. Silvano Kapor, predsjednik udruženja obrtnika Grada Korčule
  8. Ivan Kovačić, dipl. ing., predsjednik Upravnog vijeća Doma zdravlja Korčula
  9. Svemir Vilović, dipl. ecc.
  10. Mate Cebalo, dipl. iur., pročelnik Ureda porezne uprave DNŽ
  11. Josip Podbevšek, dr. med., ravnatelj Doma zdravlja Korčula.

Na sastanku Odbora održanog 12.07.2011. u 11:00 sati  dogovoreno je da se što hitnije pristupi provođenju ove akcije i osiguranju sredstava za funkcioniranje hitne medicinske pomoći.

O akciji će se informirati putem stranica interneta Korčula-Net, IKorčula-Net, i stranica Grada Korčule, putem Radio Korčule, plakata i tiska.

Uputit će se posebna pisma  sa uplatnicama gospodarstvenicima, ustanovama i građanima. 

U dobroj vjeri da ćemo ovu akciju  uspješno realizirati  srdačan pozdrav,

                                                                                   R A V N A T E L J
                                                                 Josip Podbevšek, dr.med.spec.urolog

Jedan komentar za “Akcija za osiguranje sredstava za financiranje rada hitne medicinske pomoći

  1. Inicijativa hvale vrijedna i nema sumnje da će uroditi plodom. Svi mi moramo pomoći i dati svoj doprinos kako bi se omogućilo da nad našim zdravljem i dalje bdiju vrijedni liječnici našeg Doma zdravlja.

    Korčula zaista nije zaslužila ovu tihu degradaciju koju joj nanosi HDZ- ova vlast na državnoj razini, a sve samo zato što je općina Korčula jedina općina na otoku, koja je voljom birača ostala izvan čizme HDZ-a, pa tu činjenicu već godinama plaća ignorantnim odnosom središnje vlasti. To je nama svima jasno.
    Međutim, brine me nešto drugo. Ova reorganizacija Hitne medicinske pomoći na otoku, bez obzira kakva se objašnjenja davala, krije u sebi početak realizacije davne ideje i želje HDZ-a da BLATO postane administrativno / i ino ! / središte otoka, a sve na tragu smanjenja broja općina. Pitanje je trenutka kad će barba Branko naredit Mlakaru da se to dogodi, ukoliko prije i on ne završi na «hlađenju», jer ipak je nosio one famozne torbe. E sad! Što su naši lokalni hadezeovci radili, što je radio ravnatelj Doma zdravlja Korčula/ također HDZ! / ? Ovaj se novi koncept nije stvorio preko noći. Zašto se nisu argumentirano borili protiv ove odluke, umjesto da rasipaju snagu na nevažna lokalna prepucavanja. Kažu kriza, racionalizacija i sl.Pa zašto je kriza samo za Korčulu, a kad je Blato u pitanju onda su sve špine otvorene. I naši su novci u svakomu metru asfalta u blajskomu konfinu; nije to barba Branko napravio od članarine. I zato poruka lokalnim hadezeovcima: Umjesto da budete stranački poslušnici i tako dugoročno nanosite štetu vlastitome Gradu,- počnite braniti interese sredine iz koje ste izrasli.
    Kažu da sutra u Dom zdravlja Korčula dolazi Jadranka Kosor.Možda je to pravi trenutak da se sve ove nepravde isprave i da Korčula konačno kapitalizira sve ono što je naš Dom zdravlja sa svojim liječnicima i medicinskim sestrama napravio tijekom Domovinskog rata,kad je u podrumima hotela Bon Repos u najkraćem roku bila stvorene ratna bolnica, a na ispomoć su dolazili kirurzi iz Splita. To je do sada centralna vlast sustavno ignorirala / iako su od lokalne uprave svojevremeno dobili KOLEKTIVNU NAGRADU GRADA! /, pa je ovo prilika da se nepravda ispravi i služba hitne pomoći za ovaj dio otoka ostane u Domu zdravlja Korčula.