Skraćeni zapisnik sa 13. sjednice Gradskog vijeća Grada Korčule (2014)

Sjednica je održana u dva dijela. Prvi dio sjednice održan je 17. rujna (srijeda) 2014. godine, s početkom u 18.07 sati, u Gradskoj vijećnici u Korčuli. Prvom dijelu sjednice je predsjedala Ivona Kapor – predsjednica Vijeća. Skraćeni zapisnik izradio je Srđan Mrše, v.d. pročelnika Upravnog odjel za opće poslove i mjesnu samoupravu. Sjednica se prenosila putem …

Sjednica je održana u dva dijela.

Prvi dio sjednice održan je 17. rujna (srijeda) 2014. godine, s početkom u 18.07 sati, u Gradskoj vijećnici u Korčuli.

Prvom dijelu sjednice je predsjedala Ivona Kapor – predsjednica Vijeća.

Skraćeni zapisnik izradio je Srđan Mrše, v.d. pročelnika Upravnog odjel za opće poslove i mjesnu samoupravu.

Sjednica se prenosila putem Radio Korčule.

Ostali nazočni: Vinko Kapelina – gradonačelnik, Ivo Silić – zamjenik gradonačelnika, Marica Kosović, v.d. pročelnica UO za proračun (do 18.4 sati), Ivan Blitvić, v.d. pročelnika UO za prostorno uređenje, zaštitu okoliša, gradnju, komunalno gospodarstvo i promet, i Srđan Mrše,  v.d. pročelnika.

Utvrđen je (početni) kvorum od 10 vijećnika. Od početka nisu nazočili vijećnici Nika Silić Maroević, Vjenceslav Paić Karega, Željko Tomić, Marija Šegedin i Mario Sardelić.

AKTUALNI SAT

Antun Borovina pita gradonačelnika, s obzirom na izjavu gosp. Mladena Marelića na Dan mjesta Čare (25.07.) koji je najavio za mjesec dana otvaranje Doma kulture u Čari, a da se to do danas nije dogodilo, može li objasniti zbog čega je to tako, i kada se stvarno može očekivati da se taj Dom otvori.

Gradonačelnik odgovara da je Dom u Čari u posljednjoj fazi, tj. praktički je gotov, ostalo je samo nešto opreme u unutra i uređenje okoliša. Sama investicija je bila predviđena u većem iznosu nego je u procesu javne nabave ostvareno, i sada smo u fazi traženja odobrenjafinanciranja od Ministarstva regionalnog razvoja da nam odobri povećanje troškova, odnosno da nam odobri uređenje okoliša, a misli da će se to uskoro dobiti, znači, da je Dom praktički dovršen i očekujemo da će za nekoliko mjeseci biti u funkciji.

Vjeran Filippi traži od gradonačelnika da vijećnike upozna o tome kakva je strategija i pristup Grada Korčule Zelenom planu, kojeg trenutačno izrađuje LAG5, i koji ima tendenciju da bude glavni strateški dokument, razvojni strateški dokument, ne samo Grada Korčule, nego cijelog područja koje to obuhvaća, dakle Lastova, Mljet, Pelješac, Korčula i Dubrovačko-primorje, i kao takav dokument koji će usmjeriti razvoj našeg Grada, u idućem dugoročnom razdoblju. S obzirom da je na jučerašnjom predstavljanju i razgovoru, odnosno radionici, od izvršne odnosno zakonodavne vlasti bio je samo on prisutan, a ujutro predsjednica Vijeća i dogradonačelnik, smatra da izvršna vlast i zakonodavna vlast, niti Grad Korčula, nisu adekvatno prezentirali razvojne smjernice koje mi želimo da budu uključene u takav strateški dokument, što smatra da je nedopustivo, jer se možemo naći i situaciji da neke stvari koje se nas tiču donose opet bez nas, te predlaže gradonačelniku da hitno osnuje neko tijelo koje će objediniti smjernice, odnosno zahtjeve što smatramo da mora biti uključen u takav dokument kako bi aktivno sudjelovali u njegovom kreiranju, i nije mu normalno da Grad Korčula od samog početka aktivno uključen u izradu tako važnog dokumenta.

Gradonačelnik odgovara da se priprema osnivanje radnog tima, povjerenstva od kompetetnih i stručnih osoba koje bi osmislile taj dio problematike LAG-a. LAG je Lokalna akcijska grupa koja objedinjava Lastovo, Mljet, Korčulu, Pelješac i Primorje. Odluke o usvajanju tog dijela problematike se donose tako da se iniciraju od strane uprave a usvajaju se na Skupštini LAG-a, tako da do pokretanja te procedure misli da mi možemo i hoćemo biti spremni za to. Na to što je rečeno da se izvršna vlast Korčule ne uključuje, ističe da je on član uprave LAG-a, i na sastancima je obično redovit i jedan je od rijetkih gradonačelnika koji dolaze na sastanku, tako da su u toku i misli da će se odgovoriti ovim izazovima.

Vjeran Filippi ističe pitanje kako se može biti u toku kada na prvoj radionici koja je pokrenuta zbog izrade te strategije i tog plana, da od cijele izvršne i zakonodavne vlasti on bude jedini prisutan, pa bi volio znati kako smo to u toku.

Lea Čumbelić pita gradonačelnika tko je to obavijestio druge vijećnike, jer ona nema nikakvu obavijest recimo, da je jučer bila ta radionica, odnosno sastanak, te je isto tako zanima po kojem principu gradonačelnik odabire kome se daje obavijest o ovakvoj, recimo važnoj radionici i sastanku.

Gradonačelnik odgovara da kada LAG nešto organizira onda ona poziva, a niti je on dobio poziv niti je znao da se to događa u  vijećnici.

Vjeran Filippi ističe da je on dobio poziv kao član LAG-a (kao vlasnik tvrtke), a član LAG-a može biti bilo koja fizička i pravna osoba, a dalje od toga ne zna kako su išli pozivi van toga.

Marko Skokandić, umjesto pitanja, u ime HSS, daje sugestiju, tj. prijedlog i izvršnoj vlasti a i ovom Vijeću, čemu prethodi obrazloženje da je manje više svima poznato kakva je situacija s obzirom na obilne kiše u ovogodišnjoj berbi, a da na području Grada Korčule imamo jedno mjesto koje je izrazito poljoprivredno, a to je mjesto Čara, i urazgovoru s pojedincima njegovo je saznanje bilo zaprepašćujuće, da su na nivo mjesta Čara izgubljeni milijuni, da uvjeta za proglašenjeelementarnu nepogodu nema, jer to nije poplava, niti tuča niti suša, niti Grad Korčula ima u svom Proračunu nekakva sredstva predviđena da se u ovakvom momentu pomogne niti pojedincima…, da se u sljedećih godinu dana, dakle, od ove berbe pa do iduće berbe, se generalno, osobe i firme, oslobode komunalne naknade, koji je mali doprinos Grada da se na taj način pomogne ljudima, a ta sredstva koja se ubiru u Čari nisu velika i ne vjeruje da će to Proračun dramatično potresti, a da to bude barem jedna mala naša gesta kako da tim ljudima pomognemo.

Ante Tvrdeić pita gradonačelnika, u kontekstu da su obaviješteni negdje u sredini mjeseca svibnja da je KORA u ime Grada Korčule prijavila dva projekta na natječaj Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU, i to dječje igralište u Sv. Antunu, i dječje igralište u Pupnatu, i da su isti odobreni u iznosu oko 200.000 kn, i koliko je upoznat, projekt dječjeg igrališta u Sv. Antunu je završen te bi na redu trebao biti projekt dječjeg igrališta u Pupnatu, da li može reći u kojoj je fazi projekt u Pupnatu, odnosno kada će radovi započeti.

Gradonačelnik u odgovoru ističe da je sve točno što je navedeno, dakle KORA se prijavila na natječaj i dobiveno je nešto više od 200.000 kn, dječje igralište u Sv Antunu je otvoreno prije nekih 10-tak dana, a u Pupnatu radovi će započeti sljedeći tjedan, tako da će djeca iz Pupnata imati igralište za nekih 10-tak najkasnije 15-tak dana.

Kao posebnu vijest, iznosi da se za djecu malo većeg uzrasta radi jedno igralište ispod bazena, vrijednosti oko 500.000 kn, i to će biti nešto vrlo atraktivno, tako da preporuča roditeljima s djecom da posjete to igralište, a završetak se očekuje za koji tjedan, ako nešto ne zapne.

Marinko Pažin pita gradonačelnika što će se dešavati ove zime s Hotelskom kućom (HTP Korčula d.d.), hoće li ulagati u razne stvari, da će hotel Liburna ići na 4 ili 5 zvjezdica, uređivati hotel Korčula, pa koliko može reći o tome, i u kontekstu informacije da su određeni ljudi u HTP-u dobili obavijesti o otpremnini, da idu u mirovinu, pa da li Hotelska kuća misli zapošljavati ili otpuštati radnike.

Gradonačelnik odgovara da prema onim informacijama kojima raspolaže, Hotelska kuća ide u podizanje kategorije hotela Liburna, čim završi sezona, na 4 zvjezdice, isto tako se ide u renoviranje bungalova na području Bon Reposa, na tri+, isto tako uređivat će se auto-kamp, tako što će se tamo postaviti nekih 16 ili 18 kućica, plus uređenje prostora za kampiranje, i isto tako će se urediti sobe hotela Korčula, tako da misli da će Hotelsko imati jednu radnu i intenzivnu zimu i očekujemo da će nam se kvaliteta gostiju sljedeće godine popraviti. Usluge koje će Hotelsko nuditi uglavnom će biti polupansion, umjesto do sada najčešćeg „all inclusive“, tako da se zahvaljujući toj odluci naši ugostitelji, što se nada, će se obradovati većem broju gostiju dogodine.

Julio Marelić u kontekstu problema oskudice vode za dio mještana Čare, ističe da se je naime prije tjedan, dva, dogodila nesreća za cisternom, i ona je sada u neispravnom stanju i nije za odvodnju vode,o čemu je gradonačelnik upoznat. Cisterna ima kasko osiguranje i vjerojatno će ministarstvo nadležno za nju nešto napraviti po tom pitanju, ali u tom periodu ne postoji mogućnost dovoda vode kućanstvima kojima je to potrebno ako u pomoć ne izađe DVD Korčula, pa pita gradonačelnika da li se je nešto pomaklo po pitanjuizgradnje II. faze vodospreme u Čari, i shodno tome pitanje cisterne, da li će se tražiti od ministarstva nova cisterna dok se ne izgradi nova ili na koji će se način to riješiti.

Gradonačelnik ističe da je upoznat s situacijom, ali još nisu poduzeti koraci za dobivanje nove cisterne, i čim se dobije informacija u kojem je stanju postojeća cisterna, pokušat će se dobiti nova, a ukoliko bude hitnosti za rješavanje opskrbe vodom, nada se da će se dogovoriti s DVD-om da u takvim situacija intervenira, i u svakom slučaju tu ćemo problematiku pratiti.

Darko Tarle moli gradonačelnika da da vijećnicima informaciju što je s Liburnom, s obzirom da je bilo nekih sastanaka, u kojoj je to fazi i imali nekih pomaka uopće u tom projektu.

Gradonačelnik ističe da je Povjerenstvo za Liburnu odradilo svoj posao, na što im čestita jer su to kvalitetno napravili, a natječaj za (zakup) Liburnu će za nekoliko dana izaći (biti objavljen), tako da se nada da će biti zainteresiranih i da će se to pitanje riješiti.

Predsjednica Vijeća pita gradonačelnika, da kada bi mogao svoj dvogodišnji mandat mogao ocijeniti s ocjenom jedan do pet, s time da je pet najbolja ocjena, koju bi ocjenu dao sebi i zašto.

Gradonačelnik odgovara da bi sebe ocjeni, za trud i pokušavanje pet, a za efekte jedan.

Julio Marelić pita gradonačelnika, kao gradonačelnika i predsjednika TZ, kakva je bila turistička sezona, da li je bila bolja, lošija, koji su bili propusti i što se može napraviti da se to neponovi, pa moli par riječi o tome.

Gradonačelnik, prije dogovora ističe da se tu radi o dosta statističkih podataka koje nije pripremio, pa će pokušati dati odgovore iz glave, pa  ako nešto pogriješi da mu se ne zamjeri, i ukoliko vijećnika to zanima, može to i detaljno dostaviti, ističe da se je za prvih šest mjeseci, što se tiče broja noćenja, na nivou prošle godine, dok broj dolazaka raste, što nije interesantan podatak jer nam smanjuje zadržavanje na otoku. Sedmi mjesec je bio nešto niži za nekih 6%,7% a osmi mjesec je negdje oko 1% niži, ugrubo gledano, mi smo negdje na nivou prošle godine ili smo možda 1% ili 1,5% niži u broju noćenja a u broju dolazak smo oko 10% veći. Misli da su sada podaci za 9. mjesec bolji od prošle godine, ali ih još nemamo službeno. Koliko se još može iz sjećanja, navesti da su najbrojniji gosti Nijemci, negdje oko 4%,5%, na sličnom nivou je tu Slovenija i Bosna, a misli da je tu i Italija…U svakom slučaju naša je turistička sezona po ovim statističkim pokazateljima, naravno pravi pokazatelji su financijski pokazatelji, ali ovaj broj noćenja i broj dolazaka, daje orijentaciju, znači mi smo po tim pokazateljima negdje kao i prošle godine. Ugostitelji se žale na pad, i taj pad negdje 25%, nekom 30% a nekom 20%, ali srednjem su ugostitelji dosta niži, s jednom napomenom koja je zanimljiva, i zato bi rekao da su skupi i elitni restorani u porastu, znači oni najskuplji restorani u gradu Korčuli imaju veći promet nego li su ga imali prošle godine, i isto tako i smještajni kapaciteti, recimo hoteli s 4 zvjezdice, znači hotel Matko Polo ima najveći broj noćenja u odnosu na druge hotele, isto tako i luksuzni smještaj apartmanskog karaktera isto tako ima veći broj noćenja u odnosu na one koji imaju nižu kategoriju, što znači da nam tržište ukazuje put za ubuduće. Misli da s ovim rezultatima ne trebamo biti sretni, da ih se trebamo popraviti sljedeće godine, ali naše okruženje je u padu, recimo Orebić je u padu većem nego Korčula…Nada se da će se zahvatima koji će se dogoditi u Hotelskom poduzeću i vjerojatno jednoj orijentacijom ugostitelja ka višim standardima, da će se uspjeti u sljedećoj godini imati dosta bolje rezultate nego ove godine.

Antun Borovina pita gradonačelnika, kako je u kampanji građanima Korčule obećavao kako će za razliku od prethodne vlasti konačno privući neka sredstava iz fondova EU, što je do sada uspio po tom pitanju, barem animirali neki projekt, na razini onih koji su npr. Blato, Smokvica i Lumbarda dobili za sustav otpadnih voda, a radilo se u prosjeku milijun bespovratnih sredstava, da li je uopće pripremio i prijavio kakve projekte za to ili se je nešto drugo dobilo od Unije.

Gradonačelnik ističe da Korčulanska razvojna agencija KORA radi na tome, i ona ima rezultate, ali ih sada napamet ne zna, tako da će odgovor na ovo pitanje dostaviti u pisanoj formi.

Lea Čumbelić pita predsjednicu Vijeća koju bi sebi ocjenu dala za dvogodišnji mandat.

Predsjednica Vijeća odgovara da sebi dala ocjenu nego bi odgovarala mudrom izrekom „vrana vrani oči ne kopa“.

Vjeran Filippi moli gradonačelnika da vijećnike izvijesti o statusukoncesije za plažu „Banje“ (Korčula), s  obzirom da je utvrđena granica pomorskog dobra, s obzirom da je kroz Katastar proveden taj projekt, dakle nova izmjera, interesira ga da li ima saznanja kada bi eventualna Županijska Skupština mogla raspisati koncesiju za tu plažu i kada bi se mogao očekivati natječaj za koncesiju.

Gradonačelnik odgovara da koncesije dodjeljuje Županija i da za sada nema informacije o tome da li je natječaj raspisan, a doznat će da li će i kada će biti raspisan, pa će to dostaviti u nekoj pisanoj formi.

Vjeran Filippi smatra da je u tome i problem što gradonačelnik o tomenema informaciju, bez obzira što Županija raspisuje natječaj, to je gradska plaža u Korčuli, i jedina je gradska plaža, a misli da je to dio problema, jednostavno je gradonačelnik dužan imati informaciju o tako važnoj…kao što je koncesija za tu plažu, i ne samo to, misli da je Grad Korčula dužan sa svim svojim službama pomoći Županijskim službama, kako bi se ta koncesija čim prije realizirala.

Darko Tarle molim gradonačelnika, a može i pročelnica, što je sa punjenjem Gradskog proračuna i kakvo je stanje u Gradskoj blagajni, uz napomenu da nisu kao Gradski vijećnici dobili laptope.

Gradonačelnik vezano za napomenu za laptope ističe da su naručeni, i ako ne budu na idućoj sjednici biti će sigurno na drugoj. Vezana za stanje u Proračunu, navodi da će se na idućoj sjednici imati polugodišnje izvješće o izvršenju Proračuna, pa iznosi par podataka koji su zanimljivi, u prvih 6. mjeseci prošle godine Proračun se punio sa otprilike 6,8 milijuna kuna a ove godine za prvih šest mjeseci 15 milijuna, ali to nije realno, uknjižili smo Tommya, a to sve će biti u analitici tog izvješća vidljivo. Iznosi, kao da jedan od podataka, jedan od osnovnih prihoda poslovanja su porezi i prirez na dohodak, koji je u prvih šest mjeseci 2013. bio 3,8 milijuna, a sada je 4,3 milijuna, što znači da taj podatak govori da gospodarstvo raste, odnosno da raste zaposlenost u odnosu na prošlu godinu, stoga smo za sada zadovoljnia bili bi sretni da je punjenje još veće ali misli da se nema razloga za zabrinutost.

UTVRĐIVANJE DNEVNOG REDA

Darko Tarle, kao predsjednik Odbora za Statut i Poslovnik, iznio jezaključak Odboru, donesen većinom glasova, da je 13. sjednica sazvana sukladno Poslovniku i da se o predloženim točkama dnevnog reda može raspravljati.

U raspravi su sudjelovali vijećnici Zoran Čumbelić, u ime kluba SDP/HNS, i predsjednica Vijeća.

Nakon zaključenja rasprave, predsjednica Vijeća je stavila predloženi dnevni red na glasovanje, koji je glasio:

1.

Usvajanje zapisnika sa 11. sjednice Gradskog vijeća

2.

Usvajanje zapisnika sa 12. svečane sjednice Gradskog vijeća

3.

Problematika gospodarenja komunalnim otpadom-pretovarna stanica i reciklažno dvorište

Dnevni red je usvojen većinom glasova (7 „za“, 3 „protiv“).

1. TOČKA – Usvajanje zapisnika sa 11. sjednice Gradskog vijeća

Rasprave, tj. primjedbi na zapisnik nije bilo.

Zapisnik sa 11. sjednice Gradskog vijeća usvojen je jednoglasno (10„za“).

​2. TOČKA – Usvajanje zapisnika sa 12. svečane sjednice Gradskog vijeća

Rasprave, tj. primjedbi na zapisnik nije bilo.

Zapisnik sa 12. svečane sjednice Gradskog vijeća usvojen jejednoglasno (10 „za“).

3. TOČKA – Problematika gospodarenja komunalnim otpadom-pretovarna stanica i

reciklažno dvorište

Uvodno izlaganje prije rasprave iznijela je predsjednica Vijeća, a uraspravi su sudjelovali vijećnici Zoran Čumbelić, Vjeran Filippi, Marko Skokandić, Ivan Blitvić, v.d. pročelnika UO za prostorno uređenje, zaštitu okoliša, gradnju, komunalno gospodarstvo i promet te predsjednica Vijeća.

Repliku su imali vijećnici Marinko Pažin (na izlaganje vijećnika Z. Čumbelića) i Zoran Čumbelić.

Na određenje predsjednice Vijeća, održana je stanka od 19.20 do 19.30 sati.

Nakon stanke rasprava je nastavljena izlaganjem vijećnika Marka Skokandića i Zorana Ćumbelića.

Sjednicu su u 19.40 sata napustili vijećnici Zoran Čumbelić, Julio Marelić i Lea Čumbelić, čime je kvorum činilo 7 vijećnika.

Zbog nedostatka kvoruma (najmanje 8 vijećnika), sjednica je prekinuta u 19.42 sati.

Nastavak prekinute sjednice održan je 18. rujna 2014. godine, s početkom u 19.05 sati, u Gradsko vijećnici u Korčuli.

Nastavku sjednice predsjedala je Ivona Kapor – predsjednica Vijeća.

Ostali nazočni: Vinko Kapelina – gradonačelnik, Ivo Silić – zamjenik gradonačelnika, Ivan Blitvić, v.d. pročelnika UO za prostorno uređenje, zaštitu okoliša, gradnju, komunalno gospodarstvo i promet i Srđan Mrše, v.d. pročelnika.

Utvrđen je (početni) kvorum od 8 vijećnika. Od početka nisu nazočili vijećnici Nika Silić Maroević, Vjenceslav Paić Karega, Marija Šegedin, Mario Sardelić, Lea Čumbelić, Julio Marelić i Zoran Čumbelić.

Nastavak sjednice započet je nastavkom rasprave po 3. točki dnevnog reda, u kojoj je gradonačelnik predložio Vijeću donošenje sljedećegZaključka o izmještanju planirane lokacije u Prostornom planu uređenja Grada Korčule za pretovarnu stanicu i reciklažno dvorište (radni prijedlog je dan vijećnicima na prvom dijelu sjednice):

1. Prostornim planom uređenja Grada Korčule („Službeni glasnik Grada Korčule“, br. 2/03, 1/05, 4/07, 3/08, 3/11 i 5/11) lokacija za pretovarnu stanicu i reciklažno dvorište planirana je u Gospodarskoj zoni „Česvinica“ (Žrnovo).

2.  Stav Gradskog vijeća je da planiranu lokaciju za  reciklažno dvorište treba izmjestiti dalje od naselja Žrnovo, najmanje jedan kilometar zračne linije od semafora na raskrižju u Žrnovu te da se lokacija pretovarne stanice ukine na lokaciji Gospodarske zone „Česvinica“.

3. Sukladno stavu izraženom u točki 2. ovog Zaključka, Gradonačelnik i nositelj izrade izmjena i dopuna Prostornog plana uređenja Grada Korčule koje su u tijeku, dužni su poduzeti sve potrebne radnje da se zauzeti stav Gradskog vijeća implementira u predstojeće izmjene i dopune Prostornog plana uređenja Grada Korčule.

5 . Ovaj  Zaključak stupa na snagu danom donošenja, a objavit će se u „Službenom glasniku Grada Korčule“.

Nakon zaključenja rasprave, predsjednica Vijeća je stavila na usvajanje predloženi Zaključak.

Prijedlog Zaključka usvojen je jednoglasno (8 „za“).

Završeno u 19.10 sati.

KLASA: 021-05/14-02/06

URBROJ: 2138/01-14-01-3

PREDSJEDNICA

GRADSKOG VIJEĆA

Ivona Kapor

Audio zapisnik sjednice možete preuzeti OVDJE.